Odłączniki akumulatorów Argo FET

Producent: Victron Energy
Indeks: Izolatory baterii akumualtorów Argo FET
Izolatory baterii umożliwiają równoczesne ładowanie dwóch lub więcej akumulatorów za pomocą jednego alternatora (lub ładowarki z pojedynczym wyjściem), bez łączenia akumulatorów ze sobą.
Przełączniki akumulatorów stanowią doskonałą alternatywę dla odłączników diodowych. Ich główną cechą jest praktyczny brak strat napięcia, co sprawia, że napięcie wyjściowe alternatorów lub ładowarek nie wymaga zwiększania.
Produkt dostępny w naszym sklepie internetowym - www.globmarine.pl

Opis

Specyfikacja techniczna

  victron logo
Argo FET Diodowy isolator baterii Argofet 100-2 Argofet 100-3 Argofet 200-2 Argofet 200-3
Maksymalny prąd ładowania (A) 100 100 200 200
Maksymalny prąd alternatora (A) 100 100 200 200
Ilość baterii 2 3 2 3
Połączenie Śruby M8
Waga kg (lbs) 1,4 (3.1)
Wymiary WxSZxG mm
( WxSZxG w calach)
65 x 120 x 200
(2.6 x 4.7 x 7.9)

Argofet 100-2

Cechy urządzenia

Similarly to diode battery isolators, FET isolatorsallow simultaneous charging of two or more batteries from one alternator (or a single output battery charger), without connecting the batteries together. Discharging the accessory battery for example will not result in also discharging the starter battery. In contrast with diode battery isolators, FET isolators have virtually no voltage loss. Voltage drop is less than 0,02 Volt at low current and averages 0,1Volt at higher currents. When using ARGO FET Battery Isolators, there is no need to also increase the output voltage of the alternator. Care should taken however to keep cablelengths short and of sufficient cross section.

Example:
When a current of 100 A flows through a cable of 50mm2 cross section (AWG 0) and 10 m length (30 ft), the voltage drop over the cable will be 0,26 Volt. Similarly a current of 50 A through a cable of 10 mm2 cross section (AWG 7) and 5 m length (15 ft) will result in a voltage drop of 0,35 Volt!

Alternator energize input
Some alternators need DC voltage on the B+ output to start charging. Obviously, DC will be present when the alternator is directly connected to a battery. Inserting a Diode or FET splitter will however prevent any return voltage/current from the batteries to the B+, and the alternator will not start. The new Argofet isolators have a special current limited energize input that will power the B+ when the engine run/stop switch is closed.

Wsparcie


Tab