Diodowy odłącznik akumulatorów Argo

Producent: Victron Energy
Indeks: Diodowe Izolatory baterii akumulatorów Argo
Izolatory baterii umożliwiają równoczesne ładowanie dwóch lub więcej akumulatorów za pomocą jednego alternatora (lub ładowarki z pojedynczym wyjściem), bez łączenia akumulatorów ze sobą.
Przełączniki akumulatorów stanowią doskonałą alternatywę dla odłączników diodowych. Ich główną cechą jest praktyczny brak strat napięcia, co sprawia, że napięcie wyjściowe alternatorów lub ładowarek nie wymaga zwiększania.
Produkt dostępny w naszym sklepie internetowym - www.globmarine.pl

Opis

Specyfikacja techniczna

  victron logo
Argo Diodowy isolator baterii 80-2SC 80-2AC 100-3AC 120-2AC 140-3AC 160-2AC 180-3AC
Maksymalny prąd ładowania (A) 80 80 100 120 140 160 180
Maksymalny prąd alternatora (A) 80 80 100 120 140 160 180
Ilość baterii 2 2 3 2 3 2 3
Alternator Energize Input nie tak nie
Połączenie Śruby M6 Śruby M8
Połączenie diody kompensacyjnej 6,3 mm Faston
Waga kg (lbs) 0,5 (1.3) 0,6 (1.3) 0,8 (1.8) 0,8 (1.8) 1,1 (2.5) 1,1 (2.5) 1,5 (3.3)
Wymiary WxSZxG mm
( WxSZxG w calach)
60 x 120 x 75
2.4 x 4.7 x 3.0
60 x 120 x 90
2.4 x 4.7 x 3.6
60 x 120 x 115
2.4 x 4.7 x 4.5
60 x 120 x 115
2.4 x 4.7 x 4.5
60 x 120 x 150
2.4 x 4.7 x 5.9
60 x 120 x 150
2.4 x 4.7 x 5.9
60 x 120 x 200
2.4 x 4.7 x 7.9

Cechy urządzenia

Diodowy izolator baterii pozwala na równoczesne ładowanie dwóch lub więcej baterii z jednego alternatora, bez konieczności łączenia baterii ze sobą. Rozładowanie na przykład baterii na akcesoria nie spowoduje jednoczesnego rozładowania baterii startowej.

Izolatory baterii ARGO charakteryzują się małym spadkiem napięcia dzięki użyciu diod Schottk'iego: przy niskim prądzie spadek napięcia wynosi około 0,3 V a na wyjściu około 0,45 V. Wszystkie modele wyposażone są w diodę kompensacyjną, która może zostać użyta nieznacznego zwiększenia na pięcia na wyjściu alternatora. Kompensuje to spadek napięcia pomiędzy diodami w izolatorze. Proszę zapoznać się z naszą książką ‘Energia na pokładzie’ lub poprosić o poradę specjalistę przed zainstalowaniem izolatora diodowego. Zamieszczenie izolatora w okablowaniu pomiędzy alternatorem a bateriami spowoduje nieznaczne ograniczenie napięcia ładowania. Rezultatem może być niepełne naładowanie baterii i ich przedwczesne starzenie.
 
Wejście zasilania alternatora

Niektóre alternatory potrzebują napięcia stałego na wyjściu B+, aby rozpocząć ładowanie. Oczywiście, napięcie stałe będzie obecne, gdy alternator jest bezpośrednio podłączony do akumulatora. Wprowadzenie rozdzielacza diodowego lub FET uniemożliwi jednak powrót napięcia/prądu z akumulatorów do wyjścia B+, a alternator nie uruchomi się. Nowy rozdzielacz diodowy "AC" posiada specjalne wejście o ograniczonym natężeniu prądu, które będzie zasilać urządzenie B+ po zamknięciu wyłącznika silnika.

Wsparcie


 

Tab